Julkaistu 24.2.2019

Uusi hiihtolomatapahtuma kokoaa perheet pilkille

Ensimmäiseen hiihtoloman Pilkkivapapäivään osallistui Hämeenlinnan Evolla 40 alaikäistä kalastajaa vanhempineen. Tapahtuma jatkuu keskiviikkona 27.2. Mikkelissä, sunnuntaina 3.3. Sievin Maasydänjärvellä ja tiistaina 5.3. Kuhmossa. Tapahtuman järjestävät Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö (SVK) ja Metsähallitus.

Pilkkivapapäivä järjestetään hiihtolomaviikoilla nyt ensimmäistä kertaa. Tapahtuma on jatkoa kesäloman alun Vapapäivälle, jolloin suurin osa Metsähallituksen vapakalastukseen tarkoitetuista alueista on avoinna kaikille alaikäisille maksutta.

Pilkkivapapäivien sarja alkoi 24.2.2019 Evon Niemisjärviltä. Tapahtuma keräsi paikalle runsaasti sekä hiihtolomaa lopettelevia että aloittelevia alaikäisiä. Paikalla oli 40 lasta tai nuorta sekä 50 vanhempaa.

Mikäli Pilkkivapapäivä kiinnostaa ja saa hyvän vastaanoton, perinnettä voidaan jatkaa myös tulevina vuosina.
Vapapäivien tarkoitus on saada lapset ja nuoret perheineen ulos luontoon hyvän harrastuksen äärelle. Alaikäisten kiinnostus kalastukseen on viime vuosina ollut lisääntymässä.

Lisätietoja
Kalastusohjaaja Jyri Haapanen, Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö, puh. 045 1693977, jyri.haapanen(a)vapaa-ajankalastaja.fi
Viestintäpäällikkö Aku Ahlholm, Metsähallitus, puh. 040 4814890