Julkaistu 19.2.2020

Talkootyön iloa tarjolla kesällä Lapissa Martimoaavalla

Töitä retkeilyn ja luonnon hyväksi on tarjolla Lounais-Lapin Martimoaavalla Simon ja Keminmaan rajamailla. Tasaisen ja upean suomaiseman takana kohoaa kaunis vaarajakso – sellainen on Martimoaapa eli kesän toisen Pidä Lappi Siistinä ry:n ja Luontopalvelujen yhteisen talkooleirin näyttämö heinäkuun lopulla.

Ilmoittautuneita talkoolaisiksi on jo, mutta muutamille on vielä tilaa. Erinomainen tilaisuus vaikkapa linnuista kiinnostuneille. Martimoaapa on hieno lintupaikka. Talkooleiri järjestetään 19.–25.7.

Legendaarisessa retkeilijöiden paratiisissa eli Urho Kekkosen kansallispuistossa rakennetaan heinäkuun alussa pitkospuita, raivataan vesakkoa, huolletaan tupia ja taukopaikkoja sekä asennetaan reittimerkintöjä ja opasteita. Tämä talkooleiri on jo täynnä.

Riuskoja, lihaksia kasvattavia hommia siis tiedossa. Työnohjaajina ovat Metsähallituksen Luontopalvelujen kenttäpäälliköt ja puistomestarit ja ruuan valmistaa Pidä Lappi Siistinä ry:n erinomaiset kokit.

Haku talkooleirille ja tietoa muista Pidä Lappi Siistinä ry:n tapahtumista: https://www.pidalappisiistina.fi/talkooleirit-ja-tapahtumat

Lisätietoa
Pidä Lappi Siistinä ry, Sanna Alaruikka, puh. 044 7689 145, www.pidalappisiistina.fi