Julkaistu 11.1.2022

Samuli Myllymäki metsätalouden aluejohtajaksi Lappiin

Metsähallitus Metsätalous Oy:n Metsäomaisuuden hoito -prosessin Lapin aluejohtajaksi on valittu maatalous- ja metsätieteiden maisteri (MMM) Samuli Myllymäki. Myllymäki valittiin eläkkeelle jääneen Kirsi-Marja ”Kii” Korhosen seuraajaksi noin 20 hakijan joukosta. Myllymäki on aloittanut Lapin aluejohtajana Rovaniemellä 1.1.2022.

Ensimmäisen työviikon jälkeen Myllymäki on innostunut uusista tehtävistään. ”Tehtäviin liittyvien vastuiden perehtymisen lisäksi odotan jo uusien yhteistyökumppaneiden tapaamista sekä haluan tutustua paikallisiin olosuhteisiin entistä paremmin”, Myllymäki sanoo.

Myllymäellä on pitkä kokemus metsätalouden eri tehtävistä ja hän on toiminut ennen uuteen tehtävään astumista Metsähallitus Metsätalous Oy:n puukaupan asiakkuuspäällikkönä vuodesta 2015 lähtien. Metsähallitus Metsätalous Oy:n Lapin aluejohtajana tehtävänä on Lapin alueen valtion monikäyttömetsiin liittyvä päätöksenteko, toiminnan suunnittelun johtaminen sekä eri maankäyttömuotojen ja tavoitteiden yhteensovittaminen.

Samuli mYllymäki

Metsähallitus Metsätalous Oy, metsienkäyttö- ja suunnittelujohtaja Hannu Lehtonen
p. +358 (0)40 583 6983
Metsähallitus Metsätalous Oy, aluejohtaja Samuli Myllymäki p. +358 (0)400 19 4645