Julkaistu 25.6.2019

Pidä Lappi Siistinä ry talkoilee hyvää retkeilijöille ja luonnolle Lapin kansallispuistoissa

Vuodesta toiseen Pidä Lappi Siistinä ry:n vapaaehtoiset ovat talkoilleet Lapin kansallispuistojen ja muiden luontokohteiden hyväksi. Tänä kesänä vuorossa ovat jälleen Urho Kekkosen ja Pyhä-Luoston kansallispuistot.

Urho Kekkosen kansallispuistossa suunnataan heinäkuun ensimmäiseksi viikoksi, jolloin talkoolaiset pääsevät sillanrakennus- ja pitkostenpurkuhommiin sekä merkitsemään reittejä. Talkoolaisten tukikohtana toimii Vellinsärpimän päivätupa kansallispuiston pohjoisosassa. Tupa on silloin pois retkeilykäytöstä.

UK-puistosta suunnataan seuraavaksi viikoksi etelämmäs Pyhä–Luoston kansallispuistoon, jossa on tarjolla kirjava kattaus töitä retkeilijöiden ja luonnon hyväksi. Talkoolaisilla on vara mistä valita, kun apukäsiä tarvitaan Ukko-Luoston porrastyömaalla, sillan korjauksessa, laiturinteossa ja monenmoisissa muissa huoltotöissä.

Pidä Lappi Siistinä ry:n toiminnan tavoitteena on säilyttää Lapin puhdas ja viihtyisä ympäristö. Talkootyö on yksi keino tavoitteeseen pääsemiseksi. Metsähallituksen Luontopalvelujen ja Pidä Lappi Siistinä ry:n yhteistyöllä on vuosien perinteet.

Pidä Lappi Siistinä ry :
Järjestökoordinaattori Sanna Alaruikka, puhelin 044 7689 145

Metsähallitus, Luontopalvelut:
Urho Kekkosen kansallispuisto, puistomestari Aimo Leppäkangas, puhelin 0400 201866
Pyhä-Luoston kansallispuisto, puistomestari Timo Reinvuo, puhelin 0400 128249