Julkaistu 7.4.2022

Päivi Salpakivi-Salomaa Metsähallitus Metsätalous Oy:n hallitukseen

Henkilö (Päivi Salpakivi-Salomaa) seisoo kuvassa ja katsoo kameraan. Kuva on rajattu keskivartalosta.

Metsänhoitaja, MMK Päivi Salpakivi-Salomaa on valittu Metsähallitus Metsätalous Oy:n hallituksen jäseneksi.

Päivi Salpakivi-Salomaalla on monipuolinen kokemus suomalaisesta metsätaloudesta sekä kansainvälisestä toimintaympäristöstä. Hän on toiminut muun muassa UPM-konsernin ympäristö- ja vastuullisuusjohtajana, selluliiketoiminnassa Uruguayssa sekä Siemen Forelian toimitusjohtajana. Lisäksi hän on vaikuttanut useissa kotimaisissa ja kansainvälisissä luottamustehtävissä.

Metsähallitus Metsätalous Oy on Metsähallituksen kokonaan omistama tytäryhtiö, jota johtaa toimitusjohtaja Jussi Kumpula. Yhtiön liikevaihto vuonna 2021 oli 329,8 miljoonaa euroa ja tulos 15,6 miljoonaa euroa. Lisäksi yhtiö maksaa vuosittain Metsähallitukselle 95 miljoonaa euroa käyttöoikeusmaksua metsien käytöstä.

Metsähallitus Metsätalous Oy:n hallituksen puheenjohtajana toimii Metsähallituksen pääjohtaja Juha S. Niemelä ja varapuheenjohtajana Metsähallituksen talousjohtaja Heli Lehtonen. Henkilöstöä edustaa metsuri Satu Saarelainen.

Metsähallitus Metsätalous Oy, toimitusjohtaja Jussi Kumpula, p. 0400 388 614
Viestintäpäällikkö, Päivi Lazarov, p. 040 821 8292, sähköposti: paivi.lazarov@metsa.fi