Julkaistu 4.6.2021

Metsähallitus on SuomiAreenan pääyhteistyökumppani – luvassa kiinnostavaa ja monipuolista keskustelua luonnosta

​​​Metsähallitus on vuoden 2021 SuomiAreenan pääyhteistyökumppani. Hybriditapahtumana järjestettävän SuomiAreenan teemoina ovat yhteisöllisyys, digitaalisuus ja luonto.

”Metsähallitukselta odotetaan yhä parempaa valtion maihin ja vesiin liittyvien tarpeiden yhteensovittamista sekä entistä aktiivisempaa kehittämistyötä sidosryhmäverkoston kanssa. Haluamme vastata näihin odotuksiin ja vahvistaa yhteistyötä kuunnellen ja keskustellen”, toteaa Metsähallituksen pääjohtaja Juha S. Niemelä.

”Avoin yhteiskunnallinen keskustelu, moniäänisyys ja vuorovaikutus ovat myös Metsähallituksen strategian ytimessä”, Metsähallituksen viestintäjohtaja Terhi Koipijärvi korostaa.

SuomiAreenassa kiinnostavia keskusteluja, mielenkiintoisia vieraita ja osallistavia tapahtumia on luvassa koko heinäkuisen viikon ajan. Metsähallitus järjestää neljä keskustelua, jotka striimataan mtv.fi-palvelussa:

• Ma 12.7. klo 13-13.45 Avaa luonto – digiloikka luontokokemukseen
  • Ke 14.7. klo 11-11.45 Luonnollista vai vastuullista?
  • Ke 14.7. klo 13-13.45 Kenelle luonnonvarat kuuluvat ja ketkä niistä päättävät?
  • To 15.7. klo 14-14.45 Puurakentamisesta vihreän talouden veturi

Keskustelujen juontajina ja keskustelijoina ovat muun muassa toimittaja Riku Rantala, ympäristöministeri Krista Mikkonen, artistit Janna ja Maarit Hurmerinta, luontovalokuvaaja ja somevaikuttaja Konsta Punkka sekä toimittaja ja kirjailija Pekka Juntti.

Keskustelujen lisäksi Metsähallitus kutsuu porilaiset viettämään yllätysten päivää Porin kauppatorille torstaina 15.7. klo 11 alkaen. Tapahtuman juontaa kansallispuistokummi Saimi Hoyer.

SuomiAreenan avajaiset ovat maanantaina 12.7. Koko viikon ohjelma julkaistaan kesäkuun puolivälissä MTV:n tapahtumasivulla. Metsähallituksen ohjelma on julkaistu osoitteessa metsa.fi/suomiareena

Metsähallitus, viestintäjohtaja Terhi Koipijärvi, p. 050 598 9958 ja viestintäpäällikkö Päivi Lazarov, p. 040 821 8292.

Tapahtumatiedot:
Metsähallitus, tuottaja Touko Heikkinen, p. 040 548 6538.

metsa.fi/suomiareena

#SuomiAreena
#Metsähallitus
#MetsäAreenalla

SuomiAreena on Suomen suurin yhteiskunnallinen keskustelutapahtuma. SuomiAreenan arvot ovat avoimuus, moniääninen keskustelu, tasa-arvo, rohkeus ja rentous. SuomiAreena järjestetään 15. kerran 12.-16.7.2021. Teemat ovat yhteisöllisyys, digitaalisuus ja luonto.

Kuvatekstit:

Kuva / Janna Hurmerinta: Miten sosiaalinen media muovaa luontosuhdettamme, riittääkö, että joku muu käy luonnossa puolestamme? Janna Hurmerinta on mukana Metsähallituksen järjestämässä SuomiAreena-keskustelussa 12.7.

Kuva / Maarit Hurmerinta:  Millaisessa murroksessa luontokokemus on, voiko luontoon digiloikata? Maarit Hurmerinta on mukana Metsähallituksen järjestämässä SuomiAreena-keskustelussa 12.7.