Julkaistu 20.2.2023

Metsähallitus etsii yrittäjää kioskille sekä majoitusliiketoimintaan Evon retkeilyalueelle

Metsähallitus hakee suositulle Evon retkeilyalueelle yrittäjää. Yrittäjälle tarjotaan vuokralle Niemisjärven kioski, neljä asiakkaille edelleen vuokrattavaa eräkämppää ja kämppien yhteiskäytössä oleva sauna. Yrittäjän tehtäviin kuuluu myös 19 paikkaisen karavaanarialueen paikkavuokraus myyntiprovisiota vastaan. Yrittäjää haetaan kilpailuttamalla huutokaupat.com-palvelussa, jossa huudetaan yhden vuoden verollista vuokran määrää (euroa/ vuosi).

Evon vetovoima on kasvussa tulevaisuudessa alueen matkailun kehityksen vuoksi. Koko alueen palvelumahdollisuudet kasvavat näköpiirissä olevan kaavoitustyön seurauksena. Alueen yrittäjät ovat mukana kehittämisessä ja pääsevät vaikuttamaan palveluiden kehittymissuuntaan.

Niemisjärven kioski sijaitsee kahden järven välisellä kannaksella Evon retkeilyalueella. Kioskilta lähtee eri pituisia retkeilyreittejä ja sen läheisyyteen on hiljattain valmistunut myös uusi esteetön reitti sekä esteettömät wc-rakennukset. Kioskin edessä on hiekkaranta laitureineen, taukopaikka, vesipiste ja puuliiteri. Pienen matkan päässä on kota, tulipaikka ja esteetön laituri, josta pääsee ihailemaan maisemia.

Niemisjärven rannalla sijaitsevat myös sähköistetyt vuokrakämpät Niemistupa ja Ahdinkämppä, sekä kämppien yhteiskäytössä oleva vuokrasauna. Kämpät ovat tällä hetkellä Lomarenkaan vuokravälityspalvelussa, mutta sopimus päättyy heinäkuun 2023 alussa. Kaksi muuta kämppää, Latvatupa ja Rieska, sijaitsevat kauempana.

Kokonaisuuteen kuuluu myös 19-paikkaisen karavaanarialueen paikkavuokraus myyntiprovisioita vastaan. Karavaanarialueella on uusi, esteetön umpisäiliöllinen wc-rakennus ja katettu grillipaikka. Karavaanarien kemiallisille vesille ei ole Niemisjärvellä tyhjennysmahdollisuutta.

Halutessaan yrittäjä voi myös myydä kalastuslupia Evon Niemisjärvelle myyntiprovisiota vastaan.

Sopimukseen kuuluu, että yrittäjä sitoutuu kestävän matkailun periaatteisiin yhteistyösopimuksella Metsähallituksen kanssa. Periaatteissa näkyy vahvasti mm. paikallisuuden huomiointi esimerkiksi työvoimassa ja osallistamisessa.

Lisätiedot

Rakennusasiantuntija, Tuomo Hallikainen, Metsähallitus, 020 639 4154, tuomo.hallikainen@metsa.fi

Ilmoitus huutokaupat.comissa