Julkaistu 26.4.2018

Metsähallituksen tupien varaus vuodelle 2019 alkaa 2.5.2018

Metsähallituksen Luontopalvelut ylläpitää retkeilijöiden käyttöön noin 150 varaus- ja vuokratupaa kansallispuistoissa, muilla luonnonsuojelualueilla ja erämaa-alueilla.

Suurin osa tuvista on varattavissa Erälupien verkkokaupan kautta tai palvelunumerosta 020 692424. Muutamia tupia voi varata vain luontokeskusten kautta. Tupien varausajat vaihtelevat, valtaosan voi varata haluamansa pituiselle ajanjaksolle, mutta jotkin pelkästään kokonaisiksi viikoiksi. Suosituimmilla tuvilla voi olla myös rajoituksia varauksen pituudelle, jotta mahdollisimman moni pääsisi tuvista nauttimaan.

Luontoon.fi-verkkopalvelussa tupakuvaukset ja varausohjeet

Varausta harkitsevan kannattaa käydä osoitteessa www.luontoon.fi/tuvat tutustumassa tupatarjontaan ja tarkistamassa varauksen tekoon tarkemmat tiedot.

Varaus- ja vuokratupien lisäksi retkeilijöille on tarjolla ilmaisia päivä- ja autiotupia. Päivätuvat on tarkoitettu retkeilijöiden päiväkäyttöön, ja vain poikkeustapauksessa niissä voi majoittua yöksi. Autiotuvat on tarkoitettu jalkaisin, hiihtäen tai muulla tavoin omin voimin liikkuvien yksityishenkilöiden tilapäiseen levähtämis- ja yöpymiskäyttöön.

Lisätietoa:
www.luontoon.fi/tuvat