Julkaistu 30.4.2019

Metsähallituksen tupien varaaminen vuodelle 2020 aukeaa 2.5.

Torstaista 2.5.2019 lähtien voi tehdä varauksia Metsähallituksen Luontopalvelujen ylläpitämiin varaus- ja vuokratupiin vuodelle 2020. Varauksia voi tehdä Erälupien verkkokaupasta tai palvelunumerosta. Pieni osa tuvista on varattavissa alueen luontokeskuksesta tai yhteistyöyrittäjiemme kautta.

Metsähallituksen Luontopalvelut ylläpitää retkeilijöiden käyttöön noin 150 varaus- ja vuokratupaa kansallispuistoissa, muilla luonnonsuojelualueilla ja erämaa-alueilla. Tupien varaus vuodelle 2020 avautuu torstaina 2.5.

Suurin osa tuvista on varattavissa Erälupien verkkokaupan kautta tai palvelunumerosta 020 692424. Muutamia tupia voi varata vain luontokeskusten kautta. Tupien varausajat vaihtelevat, ja jotkut voi varata pelkästään kokonaisiksi viikoiksi. Tuvilla voi olla myös rajoituksia varauksen pituudelle, jotta mahdollisimman moni pääsisi niistä nauttimaan.

Luontoon.fi-verkkopalvelussa tupakuvaukset ja varausohjeet

Varausta harkitsevan kannattaa aina käydä osoitteessa www.luontoon.fi/tuvat tutustumassa tupatarjontaan ja tarkistamassa varauksen tekoon tarkemmat tiedot.

Varaus- ja vuokratupien lisäksi retkeilijöille on tarjolla ilmaisia päivä- ja autiotupia. Päivätuvat on tarkoitettu retkeilijöiden päiväkäyttöön, ja vain poikkeustapauksessa niissä saa majoittua yöksi. Autiotuvat on tarkoitettu jalkaisin, hiihtäen tai muulla tavoin omin voimin liikkuvien yksityishenkilöiden tilapäiseen levähtämis- ja yöpymiskäyttöön.

Erikoissuunnittelija Olli-Petteri Help, puhelin 040 7450536

verkkokauppa.eraluvat.fi