Julkaistu 1.9.2020

Metsähallituksen organisaatio muuttuu tukemaan uudistuvaa strategiaa

Metsähallituksessa käynnistetään yhteistoimintalain mukaiset neuvottelut, joiden tarkoituksena on tarkastella ja kehittää organisaation rakennetta tukemaan uudistettua strategiaa.

Nyt käynnistyvällä muutoksen vaiheella jatketaan jo aiempina vuosina alkanutta Metsähallituksen kokonaisuuden kehittämistä.

“Käymme läpi organisaation rakenteen niin, että se tukee uuden strategian toteuttamista, vahvistaa vastuullista ja asiakaslähtöistä toimintaa”, sanoo pääjohtaja Juha S. Niemelä.

Yhteistoimintalain mukaiset neuvottelut koskevat koko Metsähallitus-konsernin henkilöstöä (poislukien metsurityö). Mahdollisten rakenteellisten tai toiminnallisten muutosten seurauksena voi olla toimenkuvien, työtehtävien ja vastuiden muutoksia tai yksiköstä toiseen siirtymisiä. Neuvotteluesitykseen ei sisälly tavoitetta henkilöstön vähentämisestä.

Neuvotteluissa huomioidaan omistajapoliittiset linjaukset, uusi strategia ja julkisten hallintotehtävien riippumattomuus. Tavoitteena on edistää osaamisen hyödyntämistä ja tiedolla johtamista sekä tuoda uudet linjaukset operatiiviseen toimintaan.

“Uusi, avoin ja vastuullinen kulttuuri vaatii näkyviä muutoksia ja yhtenäisempää tapaa toimia”, Niemelä toteaa.

Neuvottelut käynnistyvät 7.9.2020 ja niiden on määrä päättyä vuoden 2020 loppuun mennessä.

pääjohtaja Juha S. Niemelä, puh. 0206 39 4201