Julkaistu 31.1.2023

Metsähallitus antaa moottorikelkkasafareita harjoittaville yrityksille 20 % alennuksen safarikohtaisista maastoliikenneluvista kuluvalle talvikaudelle

Alennuksen tavoitteena on tukea moottorikelkkasafareita tekeviä safariyrityksiä. Yritykset saavat alennuksen 1.10.2022–31.5.2023 välillä myönnetyistä safarikohtaisista maastoliikenneluvista.

– Polttoaineiden kustannukset ovat nousseet. Monella yrityksellä myös maastoliikennelupien hinnat muuttuivat, kun yksinkertaistimme ja yhdenmukaistimme safariyritysten maastoliikenneluvitusta tälle kaudelle. Alennuksen tarkoituksena on auttaa yrittäjiä tämän talven yli, että he pystyvät tarkistamaan oman hinnoittelunsa asiakkaille vastaamaan maastoliikenneluvista aiheutuvia kustannuksia seuraavalle talvikaudelle, maankäyttöpäällikkö Elina Stolt Metsähallituksen Luontopalveluista kertoo.

Alennuksen saa automaattisesti laskutuksen yhteydessä, eikä safariyrityksen tarvitse olla asiasta yhteydessä Metsähallitukseen. Metsähallituksen tavoitteena on löytää ratkaisuja safariyrittäjien maastoliikennetoiminnan kehittämiseen ja tukemiseen myös tulevina kausina yhdessä matkailun toimialan kanssa.

Jos safariyrittäjä tarvitsee neuvoja lupa-asioiden kanssa yleisesti, hän voi olla yhteydessä Metsähallituksen alueelliseen yhteyshenkilöön.

Yleisiä ohjeita safariyrittäjille maastoliikennelupien hakemiseen löytyy Eräluvat.fi-palvelusta: https://www.eraluvat.fi/maastoliikenne/safaritoiminta.html

Aiemmin aiheesta:

Metsähallitus sujuvoittaa moottorikelkkasafareita harjoittavien yritysten maastoliikenneluvitusta (tiedote 7.11.2022).