Julkaistu 5.12.2019

Kahvilayrittäjää haetaan Kolin luontokeskus Ukkoon

Yritystoiminnan sekä kahvilan tuotteiden ja palveluiden tulee sopia Kolin kansallispuiston arvoihin ja luontokeskustoiminnan henkeen.

Ukon kahvilan keittiötila uudistuu kokonaisuudessaan tammikuussa 2020. Yrittäjän toivotaan aloittavan toimintansa mahdollisimman pian.

Kolin luontokeskus Ukon kävijämäärä on ollut voimakkaassa nousussa viime vuosina ollen nyt n. 90 000 kävijää vuodessa. Kahvilassa asiakaspaikkoja sisällä on n.20 paikkaa ja ulkona 36 paikkaa. Uusin kalustein ja järjestelyin paikkojen määrää voi merkittävästi lisätä. Tilavuokraan sisältyy elintarvikevarasto ja astiavarasto.

Kolin luontokeskus Ukko uudistuu edustamaan koko Pohjois-Karjalan biosfäärialuetta ja osallistuu merkittävällä tavalla koko Itä-Suomen puistoalueen asiakasneuvonta- ja viestintätyöhön. Kolin luontokeskuksessa toimiessaan yrittäjä on osa Itä-Suomen luontomatkailun vetovoimaisimpien kohteiden asiakaspalvelutoimintaa ja häneltä edellytetään sitoutumista kestävän luontomatkailun periaatteisiin.

Tiedustelut 18.12.2019 mennessä erikoissuunnittelija Katja Vuorensyrjälle, Metsähallitus, Luontopalvelut:
katja.vuorensyrja(at)metsa.fi, puh. 0206 39 6030.