Julkaistu 22.5.2020

Hailuodon Luotsihotellin näyttelytiloihin haetaan vuokralaista

Metsähallituksen Luontopalvelut hakee vuokralaista Hailuodon Luotsihotellissa sijaitsevaan näyttelytilaan. Tilassa on ollut aiemmin Metsähallituksen luontonäyttely. Tuleva vuokralainen voi tuoda tilaan omaa liiketoimintaansa, joka soveltuu Luotsihotellin toimintaan. Hotelli sijaitsee keskeisellä paikalla Marjaniemessä.

Hailuodon Luotsihotellissa sijaitseva Metsähallituksen luontonäyttely on suljettu. Luontonäyttely on valmistunut vuonna 2007, ja se on tullut elinkaarensa päähän. Nyt tilat tarjotaan uuteen käyttöön. Vuokrattava tila on yli 120 neliötä.

Hailuodon saari on kansallismaisemaa, joka tarjoaa monenlaisia mahdollisuuksia ympäri vuoden. Kesällä kutsuvat upeat hiekkarannat ja retkipolut. Mökkeily, veneily ja kalastus ovat suosittuja harrastuksia.

Marjaniemessä, jossa vanha luotsiasema, nykyinen Luotsihotelli ja vuokratilat sijaitsevat, on alueen vierasvenesatama. Pihapiirissä on myös Marjaniemen majakka. Hailuodon retkeilyreitti kulkee Marjaniemen kautta.

Kiinnostuneita pyydetään tutustumaan lisätietoihin: www.luontoon.fi/hailuoto/ajankohtaista

Vapaamuotoinen hakemus tulee jättää 12.6.2020 mennessä osoitteeseen: irja.leppanen@metsa.fi.

Asiakaspalvelupäällikkö Irja Leppänen, Pohjanmaan-Kainuun luontopalvelut, irja.leppanen@metsa.fi, p. 040 6876625