Julkaistu 17.7.2020

Metsähallitus SuomiAreenan pääyhteistyökumppaniksi

Metsähallitus on SuomiAreenan pääyhteistyökumppani vuoden 2021 SuomiAreenassa Porissa. SuomiAreena ja Metsähallitus allekirjoittivat sopimuksen pääyhteistyökumppanuudesta tänään. SuomiAreenan ensi vuoden teemat ovat yhteisöllisyys, digitaalisuus ja luonto.

Metsähallituksen viestintäjohtaja Terhi Koipijärvi sanoo, että SuomiAreenan teemat ovat tärkeitä myös Metsähallituksen näkökulmasta. Yhteistyön mahdollistavat yhdessä jaettavat arvot kuten moniäänisyys ja tasa-arvo, jotka ovat Metsähallituksenkin uudistuvan strategian ytimessä.

”Meidän tehtävämme on kehittää vastuullisesti luonnon arvoa ja yhteistä varallisuuttamme yli sukupolvien, ja siinä avoin yhteiskunnallinen keskustelu eri näkökulmien yhteensovittamisesta on ratkaisevan tärkeää”, Koipijärvi sanoo.

Metsähallitus lähestyy luontoa laajasti. Tavoitteena on turvata luonnon monimuotoisuutta, luoda mahdollisuuksia kestävälle liiketoiminnalle, lisätä elinvoimaa ja edistää luonnosta saatavia hyvinvointipalveluja. Samalla Metsähallitus vastaa globaaleihin haasteisiin, kuten ilmastonmuutoksen hillitsemiseen ja siihen sopeutumiseen.

SuomiAreenan vastaavan tuottajan Johanna Tuurin mukaan alkava yhteistyö näyttää erittäin lupaavalta yhteiskunnallisen keskustelun kannalta.

”Metsähallituksella on merkittävä rooli suomalaisessa yhteiskunnassa niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti sekä myös Suomen ilmastotavoitteiden saavuttamisessa. On hienoa päästä tekemään ensi kesän SuomiAreenaa yhdessä”, Tuuri sanoo.

Vuoden 2021 SuomiAreenan pääyhteistyökumppanina on Metsähallituksen lisäksi teknologia- ja mediayhtiö Telia.

Haku järjestäjäksi kesän 2021 SuomiAreenaan on käynnissä elokuun 2020 loppuun asti.

Lisätiedot:
Johanna Tuuri, vastaava tuottaja, SuomiAreena, puh. 050 395 6138
Terhi Koipijärvi, viestintäjohtaja, Metsähallitus, puh. 050 598 9958

SuomiAreena on Suomen suurin yhteiskunnallinen keskustelutapahtuma. SuomiAreenan arvot ovat avoimuus, moniääninen keskustelu, tasa-arvo, rohkeus ja rentous. SuomiAreena järjestetään 15. kerran Porissa 12.-16.7.2021. Teemat ovat yhteisöllisyys, digitaalisuus ja luonto.